Friday, November 28, 2008

tunas membesar

"senget~"

"tak, tegak aa"

"apa-apa la, aku tak kisah"

"so, nak pangey ko apa?"

"pangey je apa ko ske"

"loh, pangey ko sepet bleyh?"

"ko nak rasa pati ayam cap tumit aku?"


Ketawa pecah di belakang kelas. melihat keadaan itu Zarith mengangkat muka. Tangannya memeluk erat lututnya. Sambil merenung jauh ke langit.


"aku sukakan langit kat atas tu, rasa tenang"

"hebat kan?"

"yep, aku sokong..macam lukisan yang tiada tandingan"

"dulu aku teringin nak terbang"

"hah? Terbang? Haha..berangan je lebih.."

"tak aku serius nih"

"ch~ ada-ada ja"

"hehe, pangey ko zarith je la.."

"kenapa?"

"la~ nama ko kan zarith..ngeh~, tak aku ingat sebab nama ko tu sesuai la dengan kau..natural"

"huh! What does it means?"

"na~ biarla hati ini je memahami,ko tak payah tau..nanti lagi merumitkan keadaan"

 

Kedua-dua mereka berbual sambil menikmati angin sepoi-sepoi bahasa yang meniup lembut. Tatkala asyik berbual, tak sedar yang warden asrama sedang menuju ke arah mereka.

 

"aku rasa tak sedap hati la, sepet"

"wei, mulut jaga sikit ek..cabai kang"

"haha, natural apa?"

"ske ati ko, kenapa?"

 

Nain menoleh ke kiri. Matanya bulat.

 

"o,o..masalah besar ni"

"apsal?"

"cabut!!"

2 comments:

hazwan roslan said...

i know who s da sepet one..

haha..

;)

Aisyah Ismail =) said...

salam.. sorry for the unconvinience.. in case u dont know.. i've change my blog url.. http://www.aisyaumayra.blogspot.com/ =)